Złotoręczni.pl


Ostatnie wpisy na Forum:
Forum Złotoręczni.PL Strona Główna Forum Złotoręczni.PL
Forum dedykowane osobom, które lubią wyręczać fachowców i czynić to równie fachowo.
Praktyczne porady i obiektywne opinie o naszych narzędziach.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kompresor Jager German 50l V2 290l/min
Autor Wiadomość
robertte 
Administrator


Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 251
Wysłany: 2017-11-07, 09:56   Kompresor Jager German 50l V2 290l/min

Moderator: Temat wydzielony z wątku Jaki kompresor dla majsterkowicza?

watra napisał/a:
Na pewnym bardzo ciekawym blogu dot. kompresorów lobbowane są kompresory Jager German. Ktoś tam napisał, że serwisuje je Maktek i zaczęło się kupowanie Jagerów, bo to przebrandowane makteki. Do Jagerów (nawet tych German) nic nie mam. Handluje nimi jeden sklep i niech sobie handluje. Problem w tym, że wbiłem się na takiego jednego Jagerka 50L V2 8BAR 290l/Min 230V, oczy przecieram ze zdumienia bo widzę przemalowanego Tagreda303B. Porównuję parametry - jota w jotę identyczne wydajność na wydechu 169l/min, na dobiciu 199l/m.

Faktycznie. Za sprawą kilku recenzji na YT Jagery Germany stały się często kupowanym towarem. Przyczyniła się do tego nie tylko recenzja, ale również legenda, jakoby Jagery były w jakiś sposób powiązane z bardzo popularnym wśród majsterkowiczów kompresorem dwucylindrowym firmy Maktek.
Sprawa wygląda tak, że w recenzji kompresory sprawują się pierwszorzędnie, natomiast w komentarzach już tak różowo nie jest. Poczytajcie sobie, całkiem ciekawa lektura. "Szczęśliwi" nabywcy podejrzewają, że kompresory przekazane do realizacji recenzji są specjalnie wybierane, a nawet podrasowywane.

Temat Jagerów 50lV2 pociągnę z zupełnie innej strony. Faktycznie, handluje nimi jeden sklep (w porywach dwa), ale jeden ma konto na Allegro. Trochę poszperałem w necie i zobaczcie w załącznikach co znalazłem. Opis i numer aukcji ten sam, cena ta sama, komentarze niby dotyczą "Kompresor Sprężarka 50l 290l/min 230V Mocna Rzecz (6539895740)", a w miejsce kompresora wskoczył zupełnie inny model. :hmmm:

Teraz kwestia, który ze sprzedawanych modeli 50V2 jest lepszy (wydajniejszy)?

W starszej wersji wyglądało to tak: (przemalowany Tagred 303B?)
Cytat:
Wydajność teoretyczna – 290l/min
Testowa wydajność rzeczywista, efektywna na wydmuchu - 169l/min.
Testowa wydajność rzeczywista, efektywna na wydmuchu na dobiciu - 199l/min.

W nowszej:
Cytat:
Wydajność teoretyczna – 290l/min
Testowa wydajność rzeczywista, efektywna na wydmuchu - 220l/min.
Testowa wydajność rzeczywista, efektywna na wydmuchu na dobiciu - 240l/min.
 
 
stan 

Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 17
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2017-11-07, 14:58   

robertte napisał/a:
W starszej wersji wyglądało to tak: (przemalowany Tagred 303B?)
Przyglądałem się temu Tagredowi vel Jagerowi. Konstrukcja taka jaką chciałem kupić jedynie trochę mała wydajność mnie przyblokowała. 169l/min to tylko trochę więcej niż osiągają dużo tańsze jednotłokowce. Natomiast ten drugi jest ciekawy. Wygląda mocarnie, tylko nie wiadomo jak parametry na papierze mają się do realiów. Recenzja jedna jest, ale komentarze przeczą temu co widać na ekranie. :oio:
 
 
kazx

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 44
Wysłany: 2017-11-07, 19:29   

robertte napisał/a:
Temat Jagerów 50lV2 pociągnę z zupełnie innej strony. Faktycznie, handluje nimi jeden sklep (w porywach dwa), ale jeden ma konto na Allegro. Trochę poszperałem w necie i zobaczcie w załącznikach co znalazłem. Opis i numer aukcji ten sam, cena ta sama, komentarze niby dotyczą "Kompresor Sprężarka 50l 290l/min 230V Mocna Rzecz (6539895740)", a w miejsce kompresora wskoczył zupełnie inny model. :hmmm:

Jeśli mnie oczy nie mylą to potomkiem tego Jagera był kultowy Maktek SKY50V. Bardzo podobna konstrukcja i parametry. Różnice działają raczej in plus w kierunku... Jagera. Dodany uchwyt z tyłu butli, przeorganizowany moduł manometrów i przyłączy. Inne cylindry i filtry powietrza - może po prostu nowszy model?
 
 
alibaba

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2017
Posty: 18
Wysłany: 2017-11-08, 01:06   

kazx napisał/a:
Jeśli mnie oczy nie mylą to potomkiem tego Jagera był kultowy Maktek SKY50V.
Maktek ważył 40kg, a Jager w opakowaniu waży 52kg.
 
 
rykityki 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2017
Posty: 34
Skąd: okolice Olsztyna
Wysłany: 2017-11-08, 07:39   

kazx napisał/a:
Jeśli mnie oczy nie mylą to potomkiem tego Jagera był kultowy Maktek SKY50V. Bardzo podobna konstrukcja i parametry.

Chciała by dusza do raju ;-) Bardziej przypomina Stanleya DV2 400/10/50
 
 
tatanka 


Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 37
Wysłany: 2017-11-12, 09:48   

Chyba nie za bardzo schodzą im te kompresory skoro zjechali z ceną o 10%. 799 do piątku, a od soboty (11.11) do końca listopada 719zł. :idea:
 
 
Andrzej 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 39
Wysłany: 2017-11-14, 18:45   

Obszerny test Jagera 50l V2 - https://youtu.be/tNyZ9B-nKEU
Wygląda to całkiem dobrze :/:
 
 
watra 

Pomógł: 33 razy
Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 243
Skąd: Szydłowiec
Wysłany: 2017-11-15, 07:28   

Aż za dobrze. Bardziej pachnie mi to marketingiem szeptanym niż obiektywną recenzją fachowca (przecież).
Chociaż nawet w takim "cukiereczku" znalazły się perełki. Szybkozłączka wyjścia bezpośredniego z butli tak umieszczona, że rączka kompresora uniemożliwia podłączenie węża... :hmmm: Niby drobiazg, a lampka ostrzegawcza powinna się zapalić :idea:
 
 
robertte 
Administrator


Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 251
Wysłany: 2017-11-16, 22:04   

 
 
watra 

Pomógł: 33 razy
Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 243
Skąd: Szydłowiec
Wysłany: 2017-11-21, 06:41   

robertte, zbyt często wspominasz o pomiarze faktycznej objętości butli, żeby nie odnieść wrażenia że coś jest na rzeczy.

Czy wyniki testu wydajności są zbliżone do rzeczywistości, czy wykonane przy założeniu, że zbiornik ma 50l? :lll:
 
 
robertte 
Administrator


Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 251
Wysłany: 2017-11-22, 06:00   

watra napisał/a:
Czy wyniki testu wydajności są zbliżone do rzeczywistości, czy wykonane przy założeniu, że zbiornik ma 50l? :lll:

Jak zaznaczyłem na filmie, jest to zgrubny pomiar przy założeniu, że butla ma 50l. Przed kręceniem recenzji pomierzyłem zbiornik, żeby jego wymiary podstawić do wzoru w mojej formatce. Podstawiłem i... :oo: wyszło o ponad 10l za mało. Oczywiście zwaliłem na błąd w formatce, ale wynik w okolicach V=40l zmusił mnie do przewertowania dokumentacji zbiornika. Dokumentację dostałem razem z kompresorem, więc sprawa była prosta.

Z dokumentacji wynika, że zbiornik OD285 to nie jest jeden, ściśle określony zbiornik. OD285 to zbiorniki produkowane przez chińskie Zhongwei Kongyaji. Mają jednakowe wymiary odnośnie umieszczenia podzespołów do przykręcenia do nich sprężarek, ale różnią się wymiarami samej butli. Produkowane są w trzech wymiarach: 40, 50 i 60 litrów objętości. :lll:

W załączniku fragment dokumentacji zbiorników serii OD285. Pogrubiłem dane dotyczące zbiornika zamontowanego w moim Jagerze...

To właśnie po tym "odkryciu" postanowiłem pojeździć po marketach i pomierzyć zbiorniki w powszechnie sprzedawanych kompresorach 50l... Pomiary wyszły, hmmm... zastanawiająco :hmmm:
 
 
robertte 
Administrator


Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 251
Wysłany: 2017-11-22, 06:11   

Oczywiście nie poprzestałem na objeździe marketów i pomierzeniu zbiorników w kompresorach. W załączniku dane pierwszego z brzegu zbiornika na sprężone powietrze o pojemności 50l. oraz wynik, jaki uzyskałem po wpisaniu jego wymiarów w moją formatkę...
 
 
Wirski 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2017
Posty: 47
Skąd: Halinów
Wysłany: 2017-11-22, 10:11   

Widocznie chińskie przeliczniki nie dotyczą jedynie mocy narzędzi, ale także objętości zbiorników. :)
 
 
Jaca 
Jacek

Dołączył: 23 Lis 2017
Posty: 2
Wysłany: 2017-11-23, 22:21   

Mój kolega ze wsi jest u nas stolarzem. Czasem dorabiam sobie u niego i maluję jakąś drobicę typu krzesła, stoły itp. Do pracy mam pistolet lakierniczy SAGOLA CLASIC PRO 1,4
Wg. instrukcji tego pistoletu. Z ciekawości dziś sprawdziłem, wczoraj trafiłem na twój test i zapotrzebowanie sprężonego powietrza przy zalecanym ciśnieniu 2 bar na wejściu to przy dyszy jakiej używam Aircap 25: 240 L/min.
Od jak mnie pamięć nie myli początku sierpnia mój chif :) kupił właśnie tego Jagera 50v2. I z nim lakieruję sobie. Generalnie moja uwaga to taka, że mój pistolet ma raczej dane ok. To chciałbym powiedzieć, że ten co ja mam na stolarni kompresor nabija równo tyle ile ja zużywam powietrza, czyli te około 240l/min przy 2 barach... skąd wiem ? Bo jak mam miotłę na maksa to sprężarka chodzi ale manometr stoi równo, nie opada dopóki nie puszcze spustu, wtedy dobija. Stąd mój prosty wniosek, że ma te 240l/min wydajności. Gdyby zbiornik miał 40 a nie 50 l. wydajność miałby mniejszą ? Nie wiem skąd masz te wzory do wyliczania wydajności ale mój się ładuje średnio w 90 sekund. Jeśli założę, że ma 40l to daje mi 40 * 8 = 320 / 90 sekund = 3,55l/min x 60 = 213 l/min - ten współczynnik co liczysz, ja liczę aby było łatwiej minus 10 procent mniej czyli zostaje równe 192l/min... Co jest niemożliwe w moim kompresorze bo mój pistolet pobiera równe 240l/min przy mojej dyszy. Gdyby podawał aż o 50l/min mniej zauważyłbym nie tylko ja ale i mój chif... 50l mniej syfiłoby strasznie. Pistolet mam pewny. Natomiast jak podstawię do twojego wzoru, że zbiornik ma 50l to 50 * 8 = 400 / 90 = 4,44 * 60 = 266,66 - 10 procent to daje 240l/min... Wniosek gdyby miał 40l zbiornik jak otworze spust na maksymalne otwarcie to wskazówka manometra by mi opadała czyli nie pompowałby tych 240l/min... ale na szczęście pompuje :) Oczywiście te moje wyliczenia są przy założeniu, że twoje wzory są ok. Z matematyki zawsze kiepski byłem. Czyli mi wychodzi z twoich wzorów że mój ma 50l pojemności. Co do kompresora. Nie za bardzo wiem co napisać. Ponad 3 miesiące używania w sumie to prawie codziennie. Nie jakoś tam długo strasznie ale co i raz jest coś do polakierowania. i żadnych zastrzeżeń jak na razie nie mam. Nic się nie urwało :) nic nie poluzowało. Trochę może się przykurzył ale jak to w stolarni. Nie za mocne mam odciągi do trocin ale coś za coś... generalnie ładnie się lakieruje. Dla mnie jego największym plusem jest to, że ma naprawdę chłodną temperaturę powietrza podawanego na pistolet. Z ponad rok temu lakierowałem dla siebie do domu pożyczonym dwutłokowym kompresorem i też 50l i w sumie wyglądał trochę podobnie do tego ale generalnie to naprawdę dużo po lakierowaniu wad miałem. Przez co się musiałem napocić potem ręcznie aby poprawki robić. I się w sumie przez to do sprężarek zniechęciłem nieco i następny stół pędzlem malowałem :) Ale wtedy jeszcze nie wiedziałem, że pięćdziesiątka pięćdziesiątce nie równa :) Tamta tak grzała mi powietrze, że po 5 minutach pracy cały stalowy zbiornik to miałem mocno ciepły to była dopiero jazda :)
 
 
kakaduk 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2017
Posty: 65
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-11-25, 20:59   

Jaca napisał/a:
Oczywiście te moje wyliczenia są przy założeniu, że twoje wzory są ok.
Wzory chyba są dobre. Podstawiając dane z dokumentacji zbiorników OD285 wychodzi, że zbiornik 40l ma w przybliżeniu 41,2l, zbiornik 50l ma 50,7l, a 60ka ma 59,7l. Skoro zbiornik w Jagerze ma wymiary zbliżone do OD285-40l to wydajność powinno się liczyć dla butli 40l a nie 50ki, bo w sumie oszukuje się samego siebie.
Podejrzewam, że Chińczycy stosują zasadę, że standardowe objętości butli kompresorów to 3, 6, 12, 24, 50, 100, itd... Jeżeli butla jest znacznie większa od 24l to jest to wg, nich 50-ka. A im ta 50-ka jest mniejsza tym wychodzi lepsza wydajność "rzeczywista" ;-)
 
 
dabek 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 28
Wysłany: 2017-11-25, 23:12   

Ten Jager wygląda tak samo jak mój Ripper JN-30V. Jedyna różnica że Jager nawet w promocji jest dużo droższy. :mrgreen: Nawet rączkę mam tak samo (beznadziejnie!!!) przyspawaną :\:
Tu macie test Rippera takiego jak mój - https://youtu.be/eoa9cEzdi9w
Pomiar wydajności podobny (lepszy od Jagera). Presostat wyregulowany na 8 bar, a nie jak w Jagerze na 7,2 :boom:
 
 
watra 

Pomógł: 33 razy
Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 243
Skąd: Szydłowiec
Wysłany: 2017-11-26, 09:40   

dabek napisał/a:
Ten Jager wygląda tak samo jak mój Ripper JN-30V.

Pozory ;-) Ripper JN-30V to bardziej GEKO G80305 niż Jager. Kształt taki sam, ale trochę inna kultura wykonania. Inny zbiornik, inny zawór bezpieczeństwa, inne szybkozłączki, inaczej wykonane przyłącze sprężarki do zbiornika.

Jager German 50V2 to bardziej Kupczyk ZVA50. Zwróćcie uwagę na zbiornik Kupczyka . Wydaje mi się, że sprężarka stoi na nim pewniej. Rączka nie przeszkadza w podłączeniu węża do szybkozłączki. Ogólnie jest więcej miejsca na górze. Tak jakby moduł sprężarki był ciut krótszy, albo zbiornik większy. :hmmm: Waga Kupczyka 42, Jagera 37kg. Być może te brakujące 5kg to dodatkowe 10l zbiornika? Jednak wymiary ZVA50 temu przeczą. Długość 680, szerokość 330mm = Jager 50V2

Cudują z tymi kompresorami na potęgę. :oio: W sumie na rynku funkcjonują dwa, góra trzy modele V2, ale wersji wykonania jest multum. Zabawa jak z klockami lego. :T: Wersje nieznacznie różnią się cenowo. Być może jest to właśnie kraj /jakość/ wykonania oraz dobór podzespołów.

U Jagera widziałem pełną dokumentację potrzebną do dopuszczenia do pracy przez UDT. Nie wiem czy inne klony 50V2 taką mają. Jeżeli mają to Ok :/: , a jeżeli nie to też są koszty, które znacznie podnoszą cenę urządzenia.

kakaduk napisał/a:
Wzory chyba są dobre.

Wzory, które stosuje robertte sprawdzają się przy obliczaniu objętości polskich zbiorników ciśnieniowych i butli do LPG dostępnych na Alle. W przypadku chińskich kompresorów zdecydowanie "nie działają" ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

stat4u

phpBB by przemo